WYBIERZ JĘZYK:
PL EN
USŁUGIDYSTRYBUCYJNE LOGISTYKA DLAE-COMMERCE USŁUGIMARKETINGOWE DRUKARNIACYFROWA HOSTINGHOMER E-PUBLIKACJE
USŁUGI MARKETINGOWE

AKTUALNOŚCI

SZÓSTA EDYCJA TARGÓW "INNA STRONA KSIĘGARNI"

 

Kolejna edycja targów „Inna strona księgarni" już za nami. W dniach 4-5.10.2018 w hotelu Ossa gościliśmy wydawców, dostawców gier planszowych i zabawek oraz liczne grono księgarzy. Dwudniowe spotkanie pozwoliło zaprezentować wszystkim wystawcom szeroką ofertę wydawniczą i produktową.

Tegorocznej edycji targów towarzyszyła konferencja, której tematem były „Gry planszowe w księgarni - rodzaje, typy, odbiorcy, co zamawiać, jak sprzedawać, z czym łączyć". W związku z dynamicznym rozwojem rynku gier planszowych, prezentacja i sprzedaż tego asortymentu w księgarniach staje się szansą na dotarcie do nowych  odbiorców.

Trend, który można określić „renesansem gier planszowych" trwa od kilku lat, a świadczą o nim liczby.  Światowy rynek gier planszowych w 2016 roku był szacowany na ponad 3 mld dolarów (a do 2021 r. jego wartość ma się podwoić), a rynek polski na 400 mln złotych ze wzrostem na poziomie 15-20% rocznie.  Polska staje się więc po Niemczech i Francji, największym europejskim graczem - dosłownie i w przenośni.  Targi gier planszowych w niemieckim Essen corocznie przyciągają rzesze zainteresowanych, w roku ubiegłym było to 200 tysięcy odwiedzających.

Promocja i sprzedaż gier planszowych może stanowić wyzwanie, temat konferencji miał przynieść księgarzom odpowiedzi na pytania, w jaki  sposób skutecznie docierać do nabywców gier. Jedną z metod jest nawiązanie do planszowych odpowiedników pozycji książkowych. Dla przykładu możemy wymienić gry, które powstały na podstawie  „Bożego igrzyska" Davies'a,  „Gry o tron" Martina, „Władcy pierścieni" Tolkiena i „Wiedźmina" Sapkowskiego. Szansą dla księgarzy staje się więc zainteresowanie gracza literaturą, a czytelnika grą.

Podczas konferencji zostały dodatkowo omówione zagadnienia związane z ekspozycją gier planszowych. Wskazanie na potrzebę podziału tytułów przeznaczonych dla dzieci i dorosłych, wyznaczanie specjalnych obszarów („wysp") lub witryn, a także bezpośredni dostęp, gdzie zainteresowani mogliby wybrane gry testować.

1 2 4 4

Dla licznie przybyłych księgarzy przewidziane były konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, których rozstrzygnięcie miało miejsce podczas uroczystej kolacji.

Wszystkim Gościom serdecznie dziękujemy za przybycie licząc, że tegoroczne targi były okazją do wielu spotkań w miłej atmosferze i jednocześnie do zdobycia wielu informacji branżowych.

1 2 3

MAGAZYN WIRTUALNY

TOP - 7 DNI

  1. Bad Teacher W mroku zmysłów #1
    Litkowiec Kinga, Agata Sobczak
  2. Man's Search For Meaning
    Frankl Viktor E.
  3. Gry planszowe dla dzieci
    Guzowska Beata
  4. Czuły narrator
    Tokarczuk Olga
  5. Siła nawyku
    Duhigg Charles
  6. Odrodzone królestwo
    Cherezińska Elżbieta
  7. Psychologia społeczna
    Wojciszke Bogdan
  8. Boże Narodzenie z ciotką Józefiną
    Engler Michael