WYBIERZ JĘZYK:
PL EN
USŁUGIDYSTRYBUCYJNE LOGISTYKA DLAE-COMMERCE USŁUGIMARKETINGOWE DRUKARNIACYFROWA HOSTINGHOMER E-PUBLIKACJE
HOSTING KSIĘGARSKI

MARKETING

Marketing - promocja strony

W celu pozyskiwania klientów dla swojej księgarni internetowej warto zadbać o promocję księgarni zarówno w obszarze marketingu lokalnego skierowanego do klientów księgarni stacjonarnej (do lokalnej społeczności, mieszkającej w pobliżu księgarni), jak również o marketing internetowy skierowany do wszystkich osób szukających możliwości dokonania zakupu przez internet niezależnie od miejsca zamieszkania.

  • Marketing lokalny
    Księgarnia stacjonarna uruchamiająca księgarnię internetową jest w o tyle lepszej sytuacji od typowej księgarni internetowej, że posiada swoich stałych klientów, z których część chętnie skorzysta z udogodnień, które daje internet oraz rozszerzona bazy tytułowa dostępna w księgarni. W związku z tym należy zadbać o:
    • zamieszczenie w widocznym miejscu adresu internetowego księgarni;
    • baner z adresem strony internetowej widoczny z ulicy;
    • baner lub informacje o stronie internetowej wewnątrz księgarni;
    • przekazanie adresu swojej księgarni internetowej klientom odwiedzającym księgarnię poprzez drobne formy reklamowe, np. kalendarzyki, zakładki, reklamówki, długopisy, ulotki, paragony z adresem strony.

Warto również dla celów promocyjnych i usprawnienia obsługi klientów poszukujących książek z zakresu interesującej ich tematyki przygotować:

  • stanowisko komputerowe z uruchomioną księgarnią internetową, dostępne dla klientów Księgarni (do samodzielnej obsługi z ewentualną pomocą pracowników księgarni).

Daje to możliwość obsłużenia klienta z jednoczesnym pokazaniem swojej księgarni internetowej i uświadomieniu klientowi, że w przyszłości może wyszukać interesujące go tytuły w naszej księgarni internetowej samodzielnie nie wychodząc z domu lub też w godzinach kiedy księgarnia stacjonarna jest zamknięta.

  • Pozycjonowanie strony
    Zbudowanie i promocja witryny internetowej wymaga znajomości internetowego know-how oraz czasu. Twoja witryna jest jedną z wielu milionów stron informacji, dostępnej on-line - zatem żeby odwiedzający trafił do niej - musisz ją wypromować. Większość odwiedzin trafia z innych miejsc w sieci, najczęściej z wyszukiwarek, które klasyfikują strony według dziedzin i tematów oraz kierują największą częścią ruchu w Internecie. Na przykład, wyszukując poprzez słowo "księgarnie", dostajesz listę kilku milionów stron. Oczywiście, szanse na odwiedziny Twojej księgarni zwiększą się wielokrotnie, jeśli w efekcie tego wyszukiwania Twój sklep znajdzie się w pierwszej czy drugiej dziesiątce. Rozwiązanie jest proste. Kiedy ktoś wystuka na klawiaturze słowo, związane z Twoją działalnością, chciałbyś, żeby Twoja witryna wyświetliła się przed wszystkimi innymi. Właśnie w tym miejscu wyszukiwarki i meta-tagi zaczynają odgrywać ważną rolę.
  • Dodatkowy marketing
    Aby pozyskać nowych klientów dla księgarni internetowej należy oprócz pracy związanej z pozycjonowaniem przeprowadzić dodatkowe działania marketingowe:
    • reklama w lokalnych mediach (radio, tv, prasa);
    • reklama w internecie (portale, inne firmy);
    • internetowe reklamy płatne adwords, adkontekst, onet boksy (reklama kontekstowa w wyszukiwarkach);
    • lokalne działania promocyjno-marketingowe (szkoły, biblioteki, domy kultury, konkursy, inne instytucje; organizowanie, sponsorowanie konkursów, itp.).
  • Kilka ostatnich porad marketingowych
    Pamiętaj, żeby ciągle zmieniać zawartość witryny internetowej, co najmniej raz na tydzień, a najlepiej jeszcze częściej. Jeśli masz taką możliwość, to dołącz do naszej oferty własne książki - unikalne dla profilu Twojej księgarni.

    Obserwuj ceny w innych księgarniach internetowych i ustawiaj swoje na poziomie konkurencyjnym. Może znajdziesz tam tytuły, na dostarczenie których konkurencja potrzebuje wielu tygodni, a Ty masz je w zapasie, gotowe do wysłania? O ile zasada, że większość produktów jest tańsza w dużych sklepach, jest generalnie prawdziwa dla tradycyjnego handlu, o tyle niekoniecznie daje się zastosować do sklepów internetowych. Nie musisz przecież konkurować cenowo w sprzedaży bestsellerów. Znajdź swoją niszową dziedzinę i publikuj w swoim sklepie "tytuły tygodnia" czy "aktualności", skoncentruj się na czymś konkretnym i unikalnym. Często lepiej z założenia nastawić się na obsługę wybranej społeczności, której potrzeby znasz lepiej od konkurencji, niż na sprzedaż "dla każdego".

    Używaj serwisu mailingowego do aktywnej promocji, ale sprawdź, czy twoja kampania nie zostanie zakwalifikowana jako "spam". Spam to wysyłka wielkiej ilości maili do odbiorców, którzy niekoniecznie sobie tego życzą. Zapamiętaj, e-mailowe kampanie promocyjne są skutecznym i całkowicie legalnym środkiem marketingowym, o ile wszyscy odbiorcy z listy dystrybucyjnej wyrazili wcześniej zgodę na ich otrzymywanie. W przeciwnym razie Twoje mailingi mogą zaszkodzić i Tobie, i Azymutowi.

 

MAGAZYN WIRTUALNY

TOP - 7 DNI

  1. Czarne narcyzy
    Puzyńska Katarzyna
  2. Przewodnik ksenofoba Finowie
    Moles Tarja
  3. Przewodnik ksenofoba Duńczycy
    Dyrbye Helen, Harris Steven, Golzen Thomas
  4. Ponad wszystko
    Yoon Nicola
  5. Wanda
    Kamińska Anna
  6. Zniszcz ten dziennik Nowy
    Smith Keri
  7. Córka wiatrów
    Kordel Magdalena
  8. Czerwień jarzębin
    Michalak Katarzyna