baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_C
baner_C1
baner_C4
baner_C5
baner_C2

Wydawca poleca

Eileen

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 14.5x20.5cm
Stron: 272
ISBN: 978-83-968888-5-3

Cena detaliczna: 49,90 zł

Eileen to poprawione, nowe wydanie powieści Byłam Eileen, która ukazała się w Wydawnictwie W.A.B. w 2016 roku.

Rozgrywająca się na tle śnieżnego krajobrazu nadmorskiej Nowej Anglii w dniach poprzedzających Boże Narodzenie pełna zwrotów akcji historia o współczuciu, bezsilności i okrucieństwie została opowiedziana z perspektywy lat teraz już starszej pani – narratorki, a zarazem uczestniczki zdarzeń. Przerażająca, hipnotyzująca i niezwykle zabawna, nawiązująca do tradycji Shirley Jackson, wczesnego Vladimira Nabokova i filmów Alfreda Hitchcocka, ta poruszająca debiutancka powieść fascynuje i szokuje, a także przedstawia jeden z najbardziej oryginalnych, najciekawszych nowych głosów we współczesnej literaturze.

Ta powieść przyniosła autorce rozgłos i Nagrodę Fundacji Hemingwaya/PEN Award za debiut literacki, jak również znalazła się na krótkiej liście do Man Booker Prize 2016 oraz National Book Critics Circle Award 2015.
Młoda bohaterka – jeśli można ją tak nazwać – mrożącego krew w żyłach powieściowego debiutu Ottessy Moshfegh to dokładnie ten rodzaj kobiety, którą autorzy noir zwykle ignorowali. Pomyśl o niej jak o postaci Flannery O’Connor wędrującej przez powieść Raymonda Chandlera… Moshfegh wykorzystuje ten starannie skonstruowany fundament, aby zbudować naprawdę szokujące zakończenie, którego się nie spodziewamy. (…) Eileen umiejętnie łączy w sobie elementy różnych gatunków: psychologiczne napięcie, horror, obsesję i szaleństwo. Jest tak samo pokręcona, mroczna i nieprzewidywalna jak jej tytułowa bohaterka.
„Entertainment Weekly”
Eileen to niezwykła powieść, mroczna i zaskakująca, paskudna, ale czasem zabawna. Jej pierwszoosobowa narratorka jest jednym z najdziwniejszych, najbardziej pokręconych, najbardziej żałosnych – a jednocześnie na swój niepowtarzalny sposób ujmujących – odmieńców, jakich spotkałem.
„Washington Post”
Punkt kulminacyjny Eileen jest dziwaczny, przerażający i dziwnie satysfakcjonujący. Ta powieść nie mieści się w jednym gatunku. Jej bohaterka wydaje się mało sympatyczna, ale fascynująca, dlatego ostatecznie kradnie nasze serca. To mistrzowski dramat psychologiczny, który zapada w pamięć czytelnika.
„Newsday”

Miałam tak wiele

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 14.0x20.5cm
Stron: 608
ISBN: 978-83-970592-2-1

Cena detaliczna: 59,90 zł

Monikę poznajemy, kiedy ma trzynaście lat, a potem obserwujemy ją jako między innymi dwudziestosiedmiolatkę – kochankę starszego od siebie profesora, trzydziestosiedmiolatkę mieszkającą z Geirem i wychowującą córkę Maiken, czterdziestosześciolatkę rozmyślającą o tym, że życie to właściwie tylko seria nieudanych prób połączenia różnych rzeczy w całość. Gdy Monika ma pięćdziesiąt dwa lata, w sklepowym lustrze nad półką z owocami i warzywami dostrzega twarz własnej matki. Od początku bohaterka ma bolesną świadomość, że każde jej nowe doświadczenie za moment odejdzie w niepamięć.
"Miałam tak wiele" to powieść o nieustającym poszukiwaniu życia pełnego pasji, celu i poczucia przynależności, ale także o wrażeniu, że wszystko się nam wymyka, nic nie zostaje wiecznie w tym samym miejscu, a ludzie być może ani nie pragną, ani nie są w stanie znieść myśli o tym, że naprawdę do kogoś należą.
Nominowaną do najważniejszych norweskich nagród literackich powieść opublikowano w przekładzie na m.in. szwedzki, duński i rosyjski.
To niesamowicie gęsta, inteligentna i intensywna historia o życiu kobiet we współczesnej, poukładanej norweskiej klasie średniej, o życiu, które Marstein bacznie obserwuje we wszystkich jego aspektach, typowych i codziennych. To również fascynująca saga rodzinna obejmująca niemal pięć dekad, której autorka nie stroni od trudnych, szokujących pytań, a bohaterka budzi na przemian to współczucie, to irytację.
"Książki Trude Marstein powinien przeczytać każdy, bo ta autorka jest po prostu niesamowita. Bezlitośnie, ale i z czułością kreśli portrety ludzi, którzy padają ofiarami własnych – silnych i przemijających – emocji i którym nigdy nie udaje się dokonać idealnych wyborów. "Miałam tak wiele" to zdumiewająca powieść, jednocześnie intensywna, frustrująca i tak trafna, że z pewnością zaskoczy i głęboko poruszy."
- Marie Aubert, autorka bestsellerowych powieści "Dorośli" i "Wcale nie jestem" taka oraz zbioru opowiadań "Zabierz mnie do domu"

Fuga

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 14.0x20.5cm
Stron: 320
ISBN: 978-83-970592-0-7

Cena detaliczna: 49,90 zł

Bohaterkami opowiadań w tym debiutanckim zbiorze są fascynujące kobiety mierzące się z niespodziewanymi wydarzeniami i zaplątane w wir historii – wychowana na farmie dziewczyna zakochuje się w bogatym playboyu; adwokatka, która przerwała karierę i opiekuje się dziećmi, rozpoczyna wieczorowy kurs twórczego pisania; dziennikarka ucieka z ogarniętego wojną Paryża na prowincję; siedemnastoletnia pływaczka próbuje wyrwać się z małego miasteczka, a mażoretka z Pensylwanii szuka dla siebie miejsca w męskim świecie. To także opowieści o ludziach pozornie bezsilnych, którzy – jak pokazuje Groff – potrafią zmieniać świat wokół siebie. Zbiór łączy również motyw metamorfozy bohaterów i ich otoczenia, utraconych iluzji i często niespodziewanego szczęścia lub tragedii.

„Fuga” to debiutancki zbiór wielokrotnie nagradzanych opowiadań Lauren Groff, mistrzyni krótkiej formy, autorki zbioru opowiadań „Floryda” oraz wydanych po polsku powieści „Fatum i furia” oraz „Wyspa kobiet”. Niezwykle oryginalne prozy rozgrywające się w różnych okresach XX wieku, nie tylko w Stanach Zjednoczonych i znanym czytelnikom Templeton, ale też we Francji czy w Argentynie.

„Już po kilku stronach widać, że Groff potrafi pisać – naprawdę pisać.”
„New York Observer”

„Fuga” to popis wspaniałej wyobraźni, subtelny i precyzyjny, portrety odważnych i fascynujących kobiet. Oszałamiający zbiór, który sprawi, że czytelnik ostrożnie podchodzący do opowiadań będzie musiał zmienić zdanie.”
„newbooks”

„W swojej najlepszej prozie Groff pokazuje magię gotyckich poprzedników.”
„Financial Times”

„Proza Groff jest doskonała, a kiedy udaje jej się opowiedzieć historię – na przykład tę o dziennikarzach uciekających z okupowanego przez Niemców Paryża – rezultat jest wyjątkowy.”
„Publishers Weekly”

Szczegóły

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 14.0x20.0cm
Stron: 144
ISBN: 978-83-968888-7-7

Cena detaliczna: 39,90 zł

Czy ukochana osoba może całkowicie zniknąć? Kto jest prawdziwym przedmiotem portretu – osoba malowana czy ta trzymająca pędzel? Czy możemy w pełni stać się sobą tylko dzięki relacjom z innymi? W bestsellerowej powieści Ii Genberg wysoka gorączka nie pozwala bezimiennej narratorce wstać z łóżka. Co robić, kiedy życie na chwilę się zatrzymuje? Może przypomnieć sobie ważnych ludzi ze swojej przeszłości, wrócić do wspomnień, nawet jeśli sprawią, że temperatura ciała jeszcze wzrośnie? Wśród tych osób jest Johanna – była dziewczyna, obecnie gwiazda telewizji, Niki – przyjaciółka, która zniknęła wiele lat wcześniej i nie zostawiła numeru telefonu, adresu ani żadnego internetowego śladu, Alejandro – wpadający niczym burza w idealnym momencie, a także Brigitte, która jak wielu z nas ukrywa bolesną tajemnicę.

Nakreślone w najdrobniejszych szczegółach cztery portrety składają się na jedno życie. Wielokrotnie nagradzana szwedzka autorka zadaje czytelnikowi prowokacyjne pytania o prawdziwy charakter związków międzyludzkich i tego, jak opowiadamy nasze historie, poza tym jak wielką nostalgię może wzbudzić w nas literatura. To intymna, wnikliwa analiza, co to znaczy być człowiekiem.


„Prawdziwa gorączka, w której rozpoczyna się ta powieść, odzwierciedla rozgorączkowane początki i zakończenia ludzkich relacji, ale też gorączkę czytania – zmuszającą czytelnika do spojrzenia w głąb siebie, a potem zostawiającą niewidzialny, lecz trwały ślad. Wspaniała proza Genberg to również rodzaj gorączki, oszałamiającej i parzącej skórę.”
„The New York Times Book Review”

„Ta piękna, poruszająca książka rozwija się w cztery autonomiczne portrety, które po połączeniu tworzą wyrazisty, przejmujący obraz portrecistki. Historia zaciera granice oddzielające wspomnienia od fikcji literackiej, przeszłość od teraźniejszości oraz „ja” od „tego drugiego”, przypominając gwałtowny atak gorączki, podczas której została napisana. Ta fenomenalna powieść łączy się z naszymi osobistymi wspomnieniami i staje częścią nas.”
Hernan Diaz, autor powieści „W oddali” i „Zaufanie”

Ostatni dzień na Ziemi

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Stron: 272
ISBN: 978-83-965277-2-1

Cena detaliczna: 49,90 zł

W walentynki 2008 roku na Northern Illinois University Steve Kazmierczak zabił i ranił kilkadziesiąt osób, po czym popełnił samobójstwo. A przecież był bardzo dobrym studentem, nagrodzonym przez dziekana. Jak to się mogło stać?

David Vann, autor czterech wydanych po polsku i mających swoich wiernych czytelników powieści, Legenda o samobójstwie, Brud, Halibut na Księżycu i Komodo, otrzymał pełen dostęp do obejmujących półtora tysiąca stron akt policyjnych, e-maili, wyników badań, intymnych zwierzeń i historii rodziny zamachowca z NIU, by przeprowadzić dziennikarskie śledztwo dla pisma „Esquire”. Dzięki temu udało mu się dotrzeć do informacji o człowieku, który, jak się wydawało, przez pięć lat studiów prowadził niemal zupełnie anonimowe życie, ponieważ nie zapisał się w pamięci kolegów czy wykładowców niczym szczególnym. Okazało się jednak, że to, które wiódł wcześniej, było wypełnione skrupulatnym przygotowywaniem się do dokonania zamachu terrorystycznego. Tak powstał jeden z najlepiej udokumentowanych portretów masowych zabójców, jaki do tej pory opublikowano w formie książkowej.

Ostatni dzień na Ziemi to nie tylko historia zamachowca z NIU, to również opowieść o broni obecnej w rodzinie autora od jego wczesnego dzieciństwa. O przerażającej i prawdziwej Ameryce, w której dostęp do broni palnej wciąż pozostaje zaskakująco łatwy. Książka – laureatka AWP Nonfiction Award – to niełatwa, ale wciągająca lektura, napisana z typową dla Vanna swadą i fabularnym zacięciem, będąca jednocześnie przykładem najwyższej klasy literatury niefikcjonalnej.

Misternie skonstruowana relacja z osuwania się w mordercze szaleństwo.
„Kirkus Reviews”