Kontakt w sprawie zamówień:   telemarketing@azymut.pl    

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa w 2024 roku. Gdzie zamówić książki do biblioteki?

Twoja biblioteka złożyła wniosek o dotację w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0? Zastanawiasz się, gdzie zamówić książki, aby jak najlepiej wykorzystać dostępne środki? W artykule podpowiadamy, dlaczego dobrym partnerem w realizacji zamówienia z NPRCz 2.0 może być hurtownia książek Azymut.

Najczęściej wybierana hurtownia przez biblioteki publiczne

Hurtownia książek Azymut od lat cieszy się pozycją lidera wśród bibliotek w całej Polsce. W 2023 roku czasopismo „Biblioteka Publiczna” opublikowało wyniki ankiety na temat działalności bibliotek w Polsce. Na pytanie „Gdzie z reguły zamawiasz książki?” aż 44.6 proc. placówek wskazało na pierwszym miejscu Azymut. Do tej pory współpracę z tą hurtownią podjęło już kilka tysięcy bibliotek z całej Polski.

Szeroki wybór tytułów: ponad 80 000 książek

Jednym z kluczowych atutów hurtowni Azymut jest jej naprawdę bardzo bogata oferta. Bibliotekarze mogą wybierać spośród ponad 80 000 tytułów, zarówno polskich, jak i zagranicznych (hurtownia ma bardzo szeroką ofertę książek po angielsku, których coraz częściej poszukują czytelnicy Young Adult). Oferta obejmuje różnorodne gatunki literackie – od literatury pięknej, przez literaturę faktu, po książki naukowe i popularnonaukowe.

Wyłączny dystrybutor 70 wydawców oraz książek z dużą czcionką

Azymut jest także wyłącznym dystrybutorem ponad 70 wydawców, takich jak m.in. Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Tajfuny, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Wydawnictwo Dialog, Słowo/obraz terytoria, Kwiaty Orientu czy WasPos. Ponadto tylko w ofercie tej hurtowni biblioteki mogą zamówić książki z dużą czcionką z popularnej serii Wielkie Litery (więcej o serii tutaj).

Wsparcie opiekuna, indywidualne podejście do każdej biblioteki

Azymut oferuje bibliotekarzom nie tylko szeroki wybór książek i atrakcyjne ceny, ale także profesjonalne, niezwykle indywidualne wsparcie opiekunów. Pracownicy hurtowni pomagają w doborze i wycenie tytułów (także na podstawie przesłanej listy czy formularza), doradzają w kwestiach formalnych, np. przy wyliczaniu kwoty zamknięcia dotacji czy wyliczeniu kwoty na audiobooki. Zespół Azymutu może pomóc także w przygotowaniu umowy. To wsparcie jest szczególnie cenne w przypadku rozliczania dużych, nierzadko skomplikowanych formalnie dotacji.

Dla chętnych bibliotek przedstawiciele handlowi Azymutu mogą także zorganizować bezpośrednie spotkanie z zespołem lub prezentację oferty dla bibliotek z danego regionu.

Odroczone terminy płatności

Przetargi, zamówienia „z wolnej ręki”, zapytania ofertowe, Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa. Azymut wspiera biblioteki w realizacji wszystkich rodzajów zamówień ze środków publicznych. Ze względu różne regulaminy programów dotacyjnych hurtownia może zaoferować bibliotekom zakupy na fakturę z odroczonym terminem płatności (w razie potrzeby ustalanym indywidualnie dla każdej biblioteki!).

Specjalne ceny dla bibliotek i mnóstwo promocji

Hurtownia Azymut regularnie oferuje bibliotekarzom atrakcyjne promocje. Dzięki nim biblioteki mogą nabywać książki w konkurencyjnych cenach, co jest szczególnie istotne w kontekście ograniczonych budżetów na zakup nowych pozycji. Nowe promocje i wyprzedaże pojawiają się co tydzień. Dwa razy w roku Azymut organizuje także Wirtualne Targi dla Bibliotek, podczas których można zamówić taniej aż kilkanaście tysięcy książek.

Preferencyjne ceny i promocje są widoczne dla bibliotek od razu – tuż po założeniu konta w Magazynie Wirtualnym Azymutu (zamawiarka dla klientów bibliotecznych). Sprawdź aktualne promocje tutaj.

Bezpłatne webinaria, konkursy i szkolenia

Od kilku lat Azymut organizuje dla bibliotekarzy bezpłatny cykl webinariów, którym często towarzyszą konkursy. Co miesiąc w ramach cyklu „Co nowego w książkach?” swoją ofertę prezentują wybrani wydawcy – to świetna okazja do śledzenia trendów na rynku książki. Dodatkowo bibliotekarze mogą wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach. Zaproszeni eksperci dzielą się m.in. wiedzą z zakresu promocji (praktyczne porady dla bibliotekarzy), organizacji wydarzeń czy działań popularyzujących czytelnictwo. Co roku hurtownia Azymut organizuje dla swoich klientów kilkadziesiąt webinariów. Więcej na ten temat tutaj.

Wszystkie informacje o konkursach, webinariach i promocjach można znaleźć m.in. w podstronie Aktualności lub w specjalnej grupie Azymut dla bibliotek na Facebooku.

Jak nawiązać współpracę z hurtownią Azymut?

Skontaktuj się z Działem bibliotek Azymutu mailowo: bibliotekarz@azymut.pl

Załóż konto biblioteki w Magazynie Wirtualnym Azymutu: www.azymut.pl/mw

Dołącz do grupy Azymut dla bibliotek na Facebooku, aby nie przegapić aktualnych promocji, webinariów i konkursów.