WYBIERZ JĘZYK:
PL EN
USŁUGIDYSTRYBUCYJNE LOGISTYKA DLAE-COMMERCE USŁUGIMARKETINGOWE DRUKARNIACYFROWA HOSTINGHOMER E-PUBLIKACJE
USŁUGI MARKETINGOWE

AKTUALNOŚCI

"DRUKARNIA SKROJONA NA MIARĘ". ROZMOWA Z MACIEJEM SZYMAŃSKIM W "BIBLIOTECE ANALIZ"

O nowym parku maszynowym, przyszłości druku cyfrowego, kompleksowej współpracy z wydawcami i produkcji w czasie pandemii. Zachęcamy do lektury wywiadu z Maciejem Szymańskim, dyrektorem drukarni cyfrowej Azymut, na łamach najnowszego numeru "Biblioteki Analiz".

Czy drukarnia Azymut jest konkurencyjna w stosunku do innych drukarni?

Jesteśmy konkurencyjni przede wszystkim dzięki możliwości po­wiązania pracy drukarni z całym systemem magazynowo-sprze­dażowym Azymutu. Jako jedyny podmiot na rynku możemy za­oferować dziś wydawcom kompleksową obsługę „od drukarni do księgarni”. Naszą konkurencyjność wzmacnia też nowocze­sny park maszynowy, który zwiększa wydajność i optymalizuje produkcję. Atutem drukarni Azymutu jest też oczywiście bliskość magazynu centralnego czy system codziennych dostaw, które re­alizujemy bez kosztów opakowań, ponieważ wykorzystujemy do tego opakowania wielokrotnego użytku. To wszystko przekłada się na realne korzyści dla wydawców, którzy podejmują z nami kompleksową współpracę.

W przypadku wydawców Grupy PWN jesteśmy też odpowie­dzialni za zarządzanie stockiem czy promocje sprzedażowe, dzię­ki czemu możemy płynnie zarządzać dodrukami. Wprowadziliśmy szereg narzędzi i automatów usprawniających naszą wewnętrzną współpracę w obszarach zamówień, rozliczeń i dostaw. Dzięki te­mu jesteśmy w stanie zaplanować moce produkcyjne w taki spo­sób, aby realizować zlecenia w możliwie jak najkrótszym czasie.

Jakie podmioty wchodzące w skład Grupy PWN są klientami drukarni?

Największym zleceniodawcą jest Wydawnictwo Naukowe PWN. Z naszych usług korzystają także: PZWL Wydawnic­two Lekarskie, PWN Wydawnictwo Szkolne, wydawnictwo językowe SuperMemo World oraz platforma self-publishingowa Rozpisani.pl.

O ile wzrosła wielkość produkcji w ostatnich latach?

Od 2017 roku ponad dwukrotnie. W 2018 roku wyprodukowali­śmy 700 tys. egzemplarzy, w 2019 roku – 950 tys. egzemplarzy, a rok 2020 zakończyliśmy z wynikiem 1.350.000 egzemplarzy.

Fragment rozmowy Piotra Dobrołęckiego z Maciejem Szymańskim, dyrektorem drukarni Azymut.

Wywiad ukazał się w najnowszym wydaniu "Biblioteki Analiz" (dostęp dla prenumeratorów):

https://rynek-ksiazki.pl/aktualnosci/nowy-numer-9/