baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_A
baner_C
baner_C1
baner_C4
baner_C5
baner_C2

Wydawca poleca

Henio i cztery struny

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Twarda
Format: 21.0x21.0cm
Stron: 32
ISBN: 978-83-224-5172-4

Cena detaliczna: 25,00 zł

Wierszowana opowieść o Henryku Wieniawskim - genialnym polskim skrzypku i kompozytorze. "Nie jest Łatwo być geniuszem! Henryk wiedział o tym. Można mieć wrażliwą duszę, ale i ... kłopoty." Błyskotliwa biografia odsłaniająca pełną przygód drogę małego Henryka do światowej sławy wirtuoza skrzypiec. Po lekturze tej książki młody czytelnik z pewnością będzie chciał posłuchać przebojowego Poloneza D-dur lub tanecznego Kujawiaka a-moll.

Karnawał zwierząt

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Twarda
Format: 25.4x28.0cm
Stron: 24
ISBN: 978-83-224-5236-3

Cena detaliczna: 49,00 zł

Kiedy w II połowie XIX wieku Camille Saint-Saëns skomponował cykl miniatur pod wdzięcznym tytułem Karnawał zwierząt, nie mógł przewidzieć, że utwór napisany dla żartu i celów prywatnych zyska ogromną popularność i stanie się inspiracją dla innych artystów, m.in. poetów, reżyserów operowych i choreografów. Powstały liczne teksty, wśród nich popularne francuskie wierszyki Francisa Blanche’a czy anglojęzyczne Ogdena Nasha. Polskie Wydawnictwo Muzyczne prezentuje polską wizję Karnawału zwierząt. Twórcą polskich wierszyków jest mieszkający na stałe we Francji Piotr Kamiński – tłumacz Szekspira i autor przewodnika Tysiąc i jedna opera oraz jego wersji elektronicznej Sto i jedna opera. Autorką ilustracji jest Joanna Rusinek. Książce towarzyszy audiobook czytany przez Piotra Fronczewskiego oraz aplikacja mobilna.

Estetyka muzyki

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Twarda
Format: 17.0x24.0cm
Stron: 652
ISBN: 978-83-224-5135-9

Cena detaliczna: 72,00 zł

„Estetyka muzyki” Rogera Scrutona to pierwsza pełna publikacja przedstawiająca charakter i znaczenie muzyki z perspektywy filozofii analitycznej. To także jedyne ujęcie tematu tak bogato ilustrowane przykładami muzycznymi. Podstawą tomu stały się wykłady Rogera Scrutona wygłaszane na Uniwersytecie Bostońskim, przekształcone w obszerne dzieło obejmujące fundamentalne zagadnienia z zakresu estetyki muzycznej. Autor wyjaśnia oraz poddaje krytyce wiele modnych teorii z zakresu współczesnej filozofii i teorii muzyki. Podnosi kwestię moralnego znaczenia sztuki dźwięków oraz jej miejsca w naszej kulturze, upatrując fundamentu doświadczenia estetycznego w poczuciu smaku. Wnikliwie omawia różne szkoły analizy muzycznej, ponadto przeprowadza krytykę tezy zakładającej, że podstawą muzycznego porządku jest tonalność. Filozof przyjmuje przy tym postawę konserwatywną, konfrontując znaczenia uznawane za uniwersalne z ideami postmodernistycznymi. Broni wyznawanych przez siebie wartości estetycznych, określa zasady krytycyzmu, ostro wypowiada się o nowoczesnej muzyce popularnej. Skupiając się na głównych problemach estetyki muzycznej, autor poddaje je wnikliwej i krytycznej analizie z perspektywy kluczowej dlań kategorii „podwójnej intencjonalności”: nastawienia na kształt brzmieniowy i jego świadome przeżycie. Jak zauważa we wstępie tłumacz niniejszej książki, „Scruton, dociekając sensu muzyki, nieustannie wskazuje na jej związek z otaczającym życiem i na jej niezbywalną rolę w estetycznym kształtowaniu współczesnego człowieka”.

Krótki zarys historii tańca i baletu

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka
Format: 17.6x25.0cm
Stron: 400
ISBN: 978-83-224-0231-3

Cena detaliczna: 59,00 zł

Kultowy podręcznik z zakresu historii tańca i baletu autorstwa Ireny Turskiej to jedyne tak obszerne kompendium wiedzy o tańcu na polskim rynku. To także publikacja, na której, od jej pierwszej edycji w 1962 roku, wychowały się całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy. Autorka zwięźle i przekrojowo przedstawia dzieje jednego z najstarszych obszarów sztuki od czasów społeczeństwa najstarszych do pierwszej połowy XX wieku. Układ chronologiczny w naturalny sposób przeplata się z zagadnieniami problemowymi, które dla wygody czytelników zaznaczone są na marginesach. Turska z pasją i znawstwem opisuje, jak taniec ewoluował, zyskiwał cechy narodowe, był kodyfikowany, a w XX wieku zaczął łączyć wszystkie tradycje i kierunki. Zdaniem autorki taniec ma moc bezpośredniego przemawiania do wszystkich jego odbiorców.

Oddajemy w ręce czytelników podręcznik wznowiony po 14 latach od jego ostatniej edycji. Jest to wydanie uzupełnione i zaktualizowane zgodnie z obecnym stanem wiedzy. Poza uwspółcześnioną szatą graficzną podręcznik został wzbogacony także o bardziej aktualne i kolorowe ilustracje. Obszerny zakres tematyczny, niezaprzeczalna wartość merytoryczna oraz ponadczasowe ujęcie sprawiają, że książka ma szansę stać się drogowskazem po dziejach tańca i baletu dla kolejnych pokoleń czytelników.

Kisielewski

okl
Autor/autorzy:
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 11.3x17.7cm
Stron: 156
ISBN: 978-83-224-5227-1

Cena detaliczna: 24,90 zł

Stefan Kisielewski (1911–1991) – kompozytor, pisarz, publicysta, krytyk muzyczny, pedagog, w latach 1957–1965 poseł na Sejm. Na pytanie, w jaki sposób godzi tyle różnych aktywności, odpowiadał, że w pracy stosuje „umysłowy płodozmian” – jednego dnia polityka, innego muzyka. W dojrzałym wieku wyraził żal, że zbyt mało czasu poświęcił kompozycji, bowiem jako publicysta konsekwentnie krytykujący politykę rządów PRL-u był przez wiele lat nękany przez restrykcyjną cenzurę, obejmowany zakazem publikacji lub doświadczany odmową paszportu. „Domek ciasny, ale własny” – tak Kisielewski mawiał o swoich utworach, odpowiadając na zarzuty, że wciąż uprawia „lodowato neoklasyczny proceder kompozytorski”, podczas gdy muzyka rozwinęła się w zupełnie innych kierunkach. Śledził te zmiany z wielką uwagą, a własnym poglądom dawał wyraz w licznych publikacjach i recenzjach. Pozostał jednak wierny przekonaniu, że muzyka to przede wszystkim doskonała konstrukcja, pełna napięć i logicznych rozwiązań harmonicznych. Czy któryś utwór traktował jako swój muzyczny amulet? W ostatniej kompozycji – Koncercie fortepianowym – umieścił gawota dla uczczenia „ulubionej Symfonii klasycznej Prokofiewa”.